Na świecie istnieje 634 mln stron internetowych (stan na grudzień 2012)

Kobiety znacznie lepiej radzą sobie w prowadzeniu sklepu internetowego niż mężczyźni

94% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnych rekomendacji Google

W ciągu 60 sekund na świecie rejestrowanych jest 80 nowych domen

Najefektywniejszym dniem do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest czwartek

Przeciętny człowiek wpatruje się w swój telefon średnio 34 razy dziennie

Najskuteczniejszą formą promocji sklepu internetowego oraz strony internetowej jest pozycjonowanie

Facebook ma każdego miesiąca 1 mld aktywnych użytkowników

80% stron internetowych posiada tło w jasnej tonacji kolorów

Prawie co drugi sklep internetowy prowadzony jest przez kobietę. Panie świetnie sobie radzą w tej dziedzinie.

W ciągu 60 sekund na świecie wysyłanych jest ponad 200 wiadomości email

43% osób posiadających smartfona planuje za jego pomocą podróże

48% osób uważa, że jeżeli strona nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych to firmie nie zależy na klientach

W ciągu 60 sekund na świecie wyszukiwarka Google odnotowuje 2 miliony zapytań

Częste aktualizowanie strony internetowej ma bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie

17.4% wszystkich odwiedzin na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych

Kwota jaką średnio wydaje użytkownik Internetu na zakupy w sklepach internetowych wynosi 250 zł

Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są gry, sprzęt elektroniczny, filmy i muzyka, książki oraz odzież i obuwie

W robieniu zakupów w sklepach internetowych nieznacznie przeważają mężczyźni (54%)

Roczny koszt zwalczania cyberprzestępczości to 110 mld dolarów

Najpopularniejszą forma płatności w sklepach internetowych jest przelew bankowy, najmniej popularna jest płatność kartą płatniczą

Najczęściej wybieraną godziną do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest godzina 8:00

Produkty trudno dostępne w sklepach internetowych to: leki, meble, bielizna, a w szczególności artykuły spożywcze

Do roku 2112, na Facebooku będzie ponad 750 milionów kont zmarłych ludzi

66% użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że długi czas ładowania strony jest frustrujący

W Internecie również panuje moda. Dostosowanie wyglądu strony www do panujących trendów korzystnie wpływa na odwiedzających

Ponad 70% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkach po godzinie 18:00 ma zabarwienie erotyczne

Dzięki zakupom przez Internet kupując kosmetyki zaoszczędzisz aż 18%. To najbardziej opłacalny produkt w Internecie.

Najczęstszym językiem programowania przy tworzeniu stron internetowych jest język PHP

70% internautów preferuje poznanie firm przez artykuł, a nie za pośrednictwem reklamy. Z tego wynika, że internauci nie ufają reklamom

Łączna wartość wszystkich sklepów internetowych w Polsce wynosi 5,33 mld zł

Sanepid może skontrolować sklep internetowy jeśli ten w swojej ofercie posiada artykuły spożywcze

Przeciętny użytkownik smartfona opuści stronę internetową, jeżeli ta będzie ładować się ponad 5 sekund

Najczęstszym system operacyjnym w Smartfonach Polaków jest Android (59%) a jako drugi iOS (38%)

W 2012 roku do wyszukiwarki Google wysłano 1.2 bln zapytań. Zakładając, że jest 6 mld ludzi na Ziemi każdy korzystał z niej 200 razy

2.1 mld ludzi na świecie korzysta z mobilnego Internetu

68,8% wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail to spam

87% stron internetowych posiada własną wyszukiwarkę. Ułatwia to życie użytkownikom gdyż nie muszą przeszukiwać całej strony

Blisko 95% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem 1.73%

W ciągu 60 sekund na świecie powstaje 571 nowych stron internetowych

Najpopularniejszą przeglądarką w Polsce jest Mozilla Firefox (41%), jako druga jest Google Chrome (29%) a trzeci jest Internet Explorer (16%)

55% transakcji przeprowadzanych w Internecie zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę

69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów online przynajmniej raz w miesiącu

46% osób posiadających smartfona korzysta z bankowości mobilnej

Pewien człowiek nie został zatrudniony jako osoba sprzątająca ponieważ nie posiadał własnego konta e-mail

Obecne urządzenia mobilne posiadają aż 600 rozdzielczości ekranu. W roku 2012 było ich tylko 320

Rocznie ofiarą cyberprzestępstw pada 7 milionów Polaków - to 3 razy więcej niż zapada na grypę

Średnia prędkość Internetu to 2,3 Mbps co daje średni czas ładowania strony internetowej 6,7 sekund

24,3% z 10 tysięcy najpopularniejszych stron internetowych świata posiada integrację z Facebookiem

Jeżeli firma zatrudnia 100 pracowników, którzy odbierają dziennie 15 e-maili, to w ciągu jednego roku koszt spamu wynosi 46 500 zł

4 na 10 użytkowników sieci społecznościowych pada ofiarą cyberprzestępców

Tworzenie strony w oparciu o system CMS sprawia, że administracja taka stroną jest porównywalna do obsługi programu MS Word

W pierwszym kwartale 2013 roku Google Analytics rozpoznał aż 435 różnych modeli urządzeń mobilnych

W 2014 roku w Internecie pojawiło się 54 mln stron internetowych w tym 36 naszego autorstwa

67% osób posiadających smartfona robi zakupy online

Ponad 50% sklepów internetowych w Polsce prowadzona jest przez jedną lub dwie osoby

58% stron internetowych używa narzędzia Google Analytics do sprawdzania statystyk swojej witryny

Internauci chętniej robią zakupy w sklepach internetowych jeśli wysyłka jest całkowicie darmowa

85% osób uważa, że strony responsywne są równie ważne co strony desktopowe

W zeszłym roku ofiarą internetowych oszustw i ataków padło 45% internautów

81% osób posiadających smartfona przegląda na nim strony

Najczęstszą pozycją logo na stronie internetowej jest lewy górny róg. To właśnie tam najczęściej szukają go odwiedzający

W 2015 całkowita wartość rynku internetowego w Polsce osiągnie próg 77 mld zł, to aż 4,1% PKB

Na świecie jest ponad 2,2 mld użytkowników poczty e-mail, a w ciągu każdego dnia jest wysyłane 144 mld wiadomości e-mail

Tylko 14% stron internetowych widocznych w sieci używa technologii HTML5

Badanie czytelników blogów firmowych 2015 - skuteczność content marketingu

przez: Studio Interaktywne Footstep Odsłony: 692

marketing internetowy promocja firmy pozycjonowanie stron media społecznościowe

Content marketing a blogi firmowe

Studio interaktywne Footstep zostało zaproszone przez blogifirmowe.com do udziału w badaniu czytelników blogów firmowych. Badanie jest anonimowe, a wyniki zostaną zaprezentowane w formie zestawień statystycznych.

Serdecznie zapraszamy do wypełnienia krótkiej ankiety dostępnej pod adresem badanie.blogifirmowe.com, która pozwoli nam ulepszyć sposób, w jaki prowadzimy nasz blog. Wypełnienie ankiety nie zajmie więcej niż 7 minut. A my zachęcamy do zapoznania się z naszymi przemyśleniami na temat content marketingu i blogów firmowych - postaramy się przybliżyć, jak ważne jest publikowanie wartościowych treści na stronie internetowej.

Content marketing

Większość wyszukiwarek, w tym oczywiście Google, skupia się na stwarzaniu jak największego komfortu wyszukiwania użytkownikom poprzez dostarczanie im wartościowych stron na pierwszych wynikach. Stron, które precyzyjnie odpowiadają na zapytanie użytkownika. Inwestowanie w oryginalne, unikalne i wartościowe merytorycznie treści jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efekty pozycjonownia stron. Dodatkowo, prowadzenie bloga korzystnie wpływa na podjęcie decyzji zakupowych przed odwiedzających, kreowanie marki oraz zbudowanie wiarygodności firmy w oczach konsumenta, co mamy nadzieje że zostanie udowodnione w przeprowadzanym badaniu.

"Content is king" było ważnym hasłem już dawno temu, teraz nabiera jednak większego znaczenia przy pozycjonowaniu stron. Content marketing wsparty dobrze zoptymalizowaną stroną jest obecnie najlepszą strategią pozycjonowania. Dobrze napisane teksty będą również z pewnością linkowane jako źródło pozyskanej wiedzy w wielu miejscach (np. na forach), co zagwarantuje nam również naturalne linki do strony. Artykuły będą również udostępniane w mediach społecznościowych, pozyskując tym samym kolejne naturalne linki. Co ważniejsze, content marketing jest zawsze pozytywnie oceniany przez coraz to nowsze zmiany w algorytmie Google, które jak wspomnieliśmy wcześniej zawsze ceni wartościowe treści na stronach.

Blog firmowy jest czymś, co wyróznia nas wśród setek konkurentów. Przykładowo - firmy sprzedające buty w większości sprzedają dokładnie te same produkty po zbliżonych cenach. To, co będzie wyróżniać sklep internetowy będą obszerne, dokładne opisy produktów, a docelowo również recenzje i analizy konkretnych modelów. Pomoże to nie tylko użytkownikom wybrać odpowiedni model, lecz również stworzyć wizerunek sprzedawcy jako specjalisty w swojej branży. Content marketing w sklepach internetowych jest o tyle ważnym zagadnieniem, że unikalne opisy (a nie te dostarczone od producenta) niwelują możliwość wystąpienia zduplikowanych treści, które są jednym z ważniejszych czynników obniżającym pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Warto więc dbać o opisy produktów, eksponując ich unikalne cechy oraz czynniki wyróżniający konkretny model spośród innych.

Najlepszą formą content marketingu jest wspomniany blog, który ułatwia publikowanie nowych treści na stronie. Artykuły na blogu mogą nie wpływać bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, ale wydatki (a raczej ich brak) poniesione na stworzenie wartościowych treści przyczynią się do zwiększenia atrakcyjności strony oraz podniesienie wyników pozycjonowania. Cykliczne, systematyczne publikowanie treści na blogu jest mile widziane zarówno przez użytkowników strony, jak również algorytmy wyszukiwarek.