Na świecie istnieje 634 mln stron internetowych (stan na grudzień 2012)

Kobiety znacznie lepiej radzą sobie w prowadzeniu sklepu internetowego niż mężczyźni

94% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnych rekomendacji Google

W ciągu 60 sekund na świecie rejestrowanych jest 80 nowych domen

Najefektywniejszym dniem do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest czwartek

Przeciętny człowiek wpatruje się w swój telefon średnio 34 razy dziennie

Najskuteczniejszą formą promocji sklepu internetowego oraz strony internetowej jest pozycjonowanie

Facebook ma każdego miesiąca 1 mld aktywnych użytkowników

80% stron internetowych posiada tło w jasnej tonacji kolorów

Prawie co drugi sklep internetowy prowadzony jest przez kobietę. Panie świetnie sobie radzą w tej dziedzinie.

W ciągu 60 sekund na świecie wysyłanych jest ponad 200 wiadomości email

43% osób posiadających smartfona planuje za jego pomocą podróże

48% osób uważa, że jeżeli strona nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych to firmie nie zależy na klientach

W ciągu 60 sekund na świecie wyszukiwarka Google odnotowuje 2 miliony zapytań

Częste aktualizowanie strony internetowej ma bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie

17.4% wszystkich odwiedzin na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych

Kwota jaką średnio wydaje użytkownik Internetu na zakupy w sklepach internetowych wynosi 250 zł

Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są gry, sprzęt elektroniczny, filmy i muzyka, książki oraz odzież i obuwie

W robieniu zakupów w sklepach internetowych nieznacznie przeważają mężczyźni (54%)

Roczny koszt zwalczania cyberprzestępczości to 110 mld dolarów

Najpopularniejszą forma płatności w sklepach internetowych jest przelew bankowy, najmniej popularna jest płatność kartą płatniczą

Najczęściej wybieraną godziną do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest godzina 8:00

Produkty trudno dostępne w sklepach internetowych to: leki, meble, bielizna, a w szczególności artykuły spożywcze

Do roku 2112, na Facebooku będzie ponad 750 milionów kont zmarłych ludzi

66% użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że długi czas ładowania strony jest frustrujący

W Internecie również panuje moda. Dostosowanie wyglądu strony www do panujących trendów korzystnie wpływa na odwiedzających

Ponad 70% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkach po godzinie 18:00 ma zabarwienie erotyczne

Dzięki zakupom przez Internet kupując kosmetyki zaoszczędzisz aż 18%. To najbardziej opłacalny produkt w Internecie.

Najczęstszym językiem programowania przy tworzeniu stron internetowych jest język PHP

70% internautów preferuje poznanie firm przez artykuł, a nie za pośrednictwem reklamy. Z tego wynika, że internauci nie ufają reklamom

Łączna wartość wszystkich sklepów internetowych w Polsce wynosi 5,33 mld zł

Sanepid może skontrolować sklep internetowy jeśli ten w swojej ofercie posiada artykuły spożywcze

Przeciętny użytkownik smartfona opuści stronę internetową, jeżeli ta będzie ładować się ponad 5 sekund

Najczęstszym system operacyjnym w Smartfonach Polaków jest Android (59%) a jako drugi iOS (38%)

W 2012 roku do wyszukiwarki Google wysłano 1.2 bln zapytań. Zakładając, że jest 6 mld ludzi na Ziemi każdy korzystał z niej 200 razy

2.1 mld ludzi na świecie korzysta z mobilnego Internetu

68,8% wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail to spam

87% stron internetowych posiada własną wyszukiwarkę. Ułatwia to życie użytkownikom gdyż nie muszą przeszukiwać całej strony

Blisko 95% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem 1.73%

W ciągu 60 sekund na świecie powstaje 571 nowych stron internetowych

Najpopularniejszą przeglądarką w Polsce jest Mozilla Firefox (41%), jako druga jest Google Chrome (29%) a trzeci jest Internet Explorer (16%)

55% transakcji przeprowadzanych w Internecie zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę

69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów online przynajmniej raz w miesiącu

46% osób posiadających smartfona korzysta z bankowości mobilnej

Pewien człowiek nie został zatrudniony jako osoba sprzątająca ponieważ nie posiadał własnego konta e-mail

Obecne urządzenia mobilne posiadają aż 600 rozdzielczości ekranu. W roku 2012 było ich tylko 320

Rocznie ofiarą cyberprzestępstw pada 7 milionów Polaków - to 3 razy więcej niż zapada na grypę

Średnia prędkość Internetu to 2,3 Mbps co daje średni czas ładowania strony internetowej 6,7 sekund

24,3% z 10 tysięcy najpopularniejszych stron internetowych świata posiada integrację z Facebookiem

Jeżeli firma zatrudnia 100 pracowników, którzy odbierają dziennie 15 e-maili, to w ciągu jednego roku koszt spamu wynosi 46 500 zł

4 na 10 użytkowników sieci społecznościowych pada ofiarą cyberprzestępców

Tworzenie strony w oparciu o system CMS sprawia, że administracja taka stroną jest porównywalna do obsługi programu MS Word

W pierwszym kwartale 2013 roku Google Analytics rozpoznał aż 435 różnych modeli urządzeń mobilnych

W 2014 roku w Internecie pojawiło się 54 mln stron internetowych w tym 36 naszego autorstwa

67% osób posiadających smartfona robi zakupy online

Ponad 50% sklepów internetowych w Polsce prowadzona jest przez jedną lub dwie osoby

58% stron internetowych używa narzędzia Google Analytics do sprawdzania statystyk swojej witryny

Internauci chętniej robią zakupy w sklepach internetowych jeśli wysyłka jest całkowicie darmowa

85% osób uważa, że strony responsywne są równie ważne co strony desktopowe

W zeszłym roku ofiarą internetowych oszustw i ataków padło 45% internautów

81% osób posiadających smartfona przegląda na nim strony

Najczęstszą pozycją logo na stronie internetowej jest lewy górny róg. To właśnie tam najczęściej szukają go odwiedzający

W 2015 całkowita wartość rynku internetowego w Polsce osiągnie próg 77 mld zł, to aż 4,1% PKB

Na świecie jest ponad 2,2 mld użytkowników poczty e-mail, a w ciągu każdego dnia jest wysyłane 144 mld wiadomości e-mail

Tylko 14% stron internetowych widocznych w sieci używa technologii HTML5

Nowy algorytm Google faworyzujący strony responsywne startuje już 21. kwietnia

przez: Studio Interaktywne Footstep Odsłony: 1695

marketing internetowy optymalizacja stron pozycjonowanie stron responsive web design

Nowy algorytm Google dla stron responsywnych

Google już od jakiegoś czasu informował, o czym pisaliśmy na naszym blogu, oficjalnie rekomenduje stosowanie technologii responsywnych stron internetowych. Nic w tej materii się nie zmieniło, a Google idzie krok dalej.

We wspomnianym artykule wysnuliśmy przypuszczenie, że Google w przyszłości może premiować strony przyjazne urządzeniom mobilnym w wynikach ich wyszukiwarki. Jak się okazuje – mieliśmy 100% racji. Już 21. kwietnia 2015 roku Google uruchomi algorytm, który w sposób znaczący będzie wpływał na wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Dlaczego strona resposnywna jest taka ważna?

Pierwszym krokiem Google było oznaczenie stron mobile-friendly w wynikach wyszukiwania, ułatwiając podjęcie decyzji o wyborze strony, którą odwiedzą użytkownicy. Już w tym miesiącu Google pójdzie krok dalej i będzie bezpośrednio wpływać na pozycje wyników wyszukiwania. W odróznieniu od innych algorytmów, ten będzie uruchomiony jednocześnie na całym świecie i dla wszystkich wersji językowych wyszukiwarki. Jaki jest cel wprowadzenia tych zmian? Google trzyma się swojej idei dostarczenia użytkownikom wyszukiwarki treści, które są dopasowane do ich potrzeb, tym razem jednak nie tylko pod względem jakości przekazu strony, lecz również jej formy, dostarczając stronę zoptymalizowaną pod urządzenie, na którym ma być przeglądana. Samo wprowadzenie algotytmu zapowiedziane było już kilka miesięcy temu, dając tym samym czas właścicielom stron na dostosowanie się do nowych wymogów wyszukiwarki.

Warto zaznaczyć, że zmiany w wynikach wyszukiwania dotyczą tylko mobilnej wersji Google'a. Ma ona jak wspomnieliśmy wcześniej dostarczyć zoptymalizowany pod kątem urządzenia przekaz. Jednakże, ruch mobilny na stronach szacowany jest obecnie na poziomie 30% całego ruchu, a wskaźnik ten z roku na rok rośnie. Utrata pozycji w mobilnej wyszukiwarce może więc oznaczać utratę sporej ilości odwiedzających, którzy zamiast trafić na naszą stronę lub sklep pójdą prosto do lepiej przystosowanej konkurencji. Nie brzmi to zbyt optymistycznie? Jeszcze nie jest za późno na wprowadzenie zmian.

Sprawdź, czy Twoja strona jest przyjazna urządzeniom przenośnym

Jeżeli zastanawiacie się, czy Wasza strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych, Google dostarczył proste w obsłudze narzędzie do sprawdzania optymalizacji strony pod różne urządzenia – dostępne jest tutaj.

Footstep.pl responsywny

Jeżeli wynik przeprowadzonego testu jest negatywny, Twoja strona nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym. Aby zapobiec obniżeniu wyników pozycjonowania w wyszukiwarce, do wyboru są dwie opcje.

Stworzenie strony responsywnej

Pozycjonowanie stron to proces polegający na polepszeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania poprzez zoptymalizowanie strony oraz jej zawartości pod wymogi wyszukiwarek. Teraz, gdy Google wprowadza zmiany rewolucjonizujące podejście do optymalizacji strony również pod urządzenia mobilne ważne jest odpowiednie podejście do tematu. Każda nowa strona internetowa musi być obowiązkowo responsywna - bez tego nie ma szans na osiągnięcie najlepszych wyników w wyszukiwarce, tym samym - osiągnąć zakładanego przez stronę celu marketingowego. Wiąże się to z odpowiednim planowaniem strony już na etapie przygotowywania jej założeń, funkcjonalności, przekazu czy wyglądu. Kluczowe jest stworzenie interfejsu użytkownika, który będzie prawidłowo działał na wszystkich urządzeniach oraz ich rozdzielczościach. Stworzenie nowej wersji już istniejącej strony internetowej, z uwzględnieniem urządzeń przenośnych da nową świeżość wizerunkowi firmy w Internecie oraz pozwoli na wprowadzenie odkładanych planów przebudowy strony i dodania nowych możliwości odwiedzającym. Pozwoli to również na lepsze zapanowanie nad widokiem strony na smartfonach - łatwiej jest od początku zaprojektować stronę responsywną niż dodać responsywność do strony już istniejącej, która na etapie projektowania nie była zoptymalizowana pod tym kątem.

Dopasowanie strony pod responsywność

Firmy, które posiadają rozbudowaną stronę internetową, która niejako buduje wizerunek firmy w Internecie, niechętnie patrzą na konieczność stworzenia zupełnie nowej, responsywnej strony. Nie zawsze, ale przeważnie istnieje możliwość zoptymalizowania strony pod urządzenia mobilne, zachowując jej desktopową wersje praktycznie bez zmian. Wszystko jest zależne oczywiście od samej strony oraz jakości jej wykonania. Należy jednak pamiętać, że często jest to zajęcie bardziej czasochłonne od stworzenia strony od podstaw.

Podsumowanie

Już 21. kwietnia Google wprowadza algorytm wpływający na pozycje stron internetowych w mobilnych wynikach wyszukiwania, dbając tym samym o doświadczenia użytkowników wyszukiwarki. Strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne będą wyżej w wynikach wyszukiwania niż te pozostałe. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie nowej strony responsywnej, lecz zawsze istnieje możliwość zoptymalizowanego wariantu dla już istniejących stron.