Na świecie istnieje 634 mln stron internetowych (stan na grudzień 2012)
Kobiety znacznie lepiej radzą sobie w prowadzeniu sklepu internetowego niż mężczyźni
94% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnych rekomendacji Google
W ciągu 60 sekund na świecie rejestrowanych jest 80 nowych domen
Najefektywniejszym dniem do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest czwartek
Przeciętny człowiek wpatruje się w swój telefon średnio 34 razy dziennie
Najskuteczniejszą formą promocji sklepu internetowego oraz strony internetowej jest pozycjonowanie
Facebook ma każdego miesiąca 1 mld aktywnych użytkowników
80% stron internetowych posiada tło w jasnej tonacji kolorów
Prawie co drugi sklep internetowy prowadzony jest przez kobietę. Panie świetnie sobie radzą w tej dziedzinie.
W ciągu 60 sekund na świecie wysyłanych jest ponad 200 wiadomości email
43% osób posiadających smartfona planuje za jego pomocą podróże
48% osób uważa, że jeżeli strona nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych to firmie nie zależy na klientach
W ciągu 60 sekund na świecie wyszukiwarka Google odnotowuje 2 miliony zapytań
Częste aktualizowanie strony internetowej ma bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie
17.4% wszystkich odwiedzin na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych
Kwota jaką średnio wydaje użytkownik Internetu na zakupy w sklepach internetowych wynosi 250 zł
Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są gry, sprzęt elektroniczny, filmy i muzyka, książki oraz odzież i obuwie
W robieniu zakupów w sklepach internetowych nieznacznie przeważają mężczyźni (54%)
Roczny koszt zwalczania cyberprzestępczości to 110 mld dolarów
Najpopularniejszą forma płatności w sklepach internetowych jest przelew bankowy, najmniej popularna jest płatność kartą płatniczą
Najczęściej wybieraną godziną do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest godzina 8:00
Produkty trudno dostępne w sklepach internetowych to: leki, meble, bielizna, a w szczególności artykuły spożywcze
Do roku 2112, na Facebooku będzie ponad 750 milionów kont zmarłych ludzi
66% użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że długi czas ładowania strony jest frustrujący
W Internecie również panuje moda. Dostosowanie wyglądu strony www do panujących trendów korzystnie wpływa na odwiedzających
Ponad 70% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkach po godzinie 18:00 ma zabarwienie erotyczne
Dzięki zakupom przez Internet kupując kosmetyki zaoszczędzisz aż 18%. To najbardziej opłacalny produkt w Internecie.
Najczęstszym językiem programowania przy tworzeniu stron internetowych jest język PHP
70% internautów preferuje poznanie firm przez artykuł, a nie za pośrednictwem reklamy. Z tego wynika, że internauci nie ufają reklamom
Łączna wartość wszystkich sklepów internetowych w Polsce wynosi 5,33 mld zł
Sanepid może skontrolować sklep internetowy jeśli ten w swojej ofercie posiada artykuły spożywcze
Przeciętny użytkownik smartfona opuści stronę internetową, jeżeli ta będzie ładować się ponad 5 sekund
Najczęstszym system operacyjnym w Smartfonach Polaków jest Android (59%) a jako drugi iOS (38%)
W 2012 roku do wyszukiwarki Google wysłano 1.2 bln zapytań. Zakładając, że jest 6 mld ludzi na Ziemi każdy korzystał z niej 200 razy
2.1 mld ludzi na świecie korzysta z mobilnego Internetu
68,8% wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail to spam
87% stron internetowych posiada własną wyszukiwarkę. Ułatwia to życie użytkownikom gdyż nie muszą przeszukiwać całej strony
Blisko 95% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem 1.73%
W ciągu 60 sekund na świecie powstaje 571 nowych stron internetowych
Najpopularniejszą przeglądarką w Polsce jest Mozilla Firefox (41%), jako druga jest Google Chrome (29%) a trzeci jest Internet Explorer (16%)
55% transakcji przeprowadzanych w Internecie zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę
69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów online przynajmniej raz w miesiącu
46% osób posiadających smartfona korzysta z bankowości mobilnej
Pewien człowiek nie został zatrudniony jako osoba sprzątająca ponieważ nie posiadał własnego konta e-mail
Obecne urządzenia mobilne posiadają aż 600 rozdzielczości ekranu. W roku 2012 było ich tylko 320
Rocznie ofiarą cyberprzestępstw pada 7 milionów Polaków - to 3 razy więcej niż zapada na grypę
Średnia prędkość Internetu to 2,3 Mbps co daje średni czas ładowania strony internetowej 6,7 sekund
24,3% z 10 tysięcy najpopularniejszych stron internetowych świata posiada integrację z Facebookiem
Jeżeli firma zatrudnia 100 pracowników, którzy odbierają dziennie 15 e-maili, to w ciągu jednego roku koszt spamu wynosi 46 500 zł
4 na 10 użytkowników sieci społecznościowych pada ofiarą cyberprzestępców
Tworzenie strony w oparciu o system CMS sprawia, że administracja taka stroną jest porównywalna do obsługi programu MS Word
W pierwszym kwartale 2013 roku Google Analytics rozpoznał aż 435 różnych modeli urządzeń mobilnych
W 2014 roku w Internecie pojawiło się 54 mln stron internetowych w tym 36 naszego autorstwa
67% osób posiadających smartfona robi zakupy online
Ponad 50% sklepów internetowych w Polsce prowadzona jest przez jedną lub dwie osoby
58% stron internetowych używa narzędzia Google Analytics do sprawdzania statystyk swojej witryny
Internauci chętniej robią zakupy w sklepach internetowych jeśli wysyłka jest całkowicie darmowa
85% osób uważa, że strony responsywne są równie ważne co strony desktopowe
W zeszłym roku ofiarą internetowych oszustw i ataków padło 45% internautów
81% osób posiadających smartfona przegląda na nim strony
Najczęstszą pozycją logo na stronie internetowej jest lewy górny róg. To właśnie tam najczęściej szukają go odwiedzający
W 2015 całkowita wartość rynku internetowego w Polsce osiągnie próg 77 mld zł, to aż 4,1% PKB
Na świecie jest ponad 2,2 mld użytkowników poczty e-mail, a w ciągu każdego dnia jest wysyłane 144 mld wiadomości e-mail
Tylko 14% stron internetowych widocznych w sieci używa technologii HTML5
W porównaniu z innymi formami promocji, pozycjonowanie stron jest najskuteczniejszą formą reklamy w Internecie, a sam proces monitorowania efektów dzięki opracowanym autorskim narzędziom jest łatwy również dla klienta.
W skrócie - pozycjonowanie stron internetowych polega na osiągnięciu przez stronę klienta jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na interesujące (pod względem komercyjnym i wizerunkowym) słowa kluczowe. Pozycjonowanie strony to ciągła optymalizacja strony, analiza jawnych i niejawnych działań konkurencji oraz śledzenie zmian w algorytmie wyszukiwarki Google. Głównym powodem, dla którego pozycjonowanie strony internetowej jest tak pożądane jest neutralny odbiór wyników wyszukiwania przez użytkowników wyszukiwarek. Innymi słowy - pozycjonowanie stron w oczach klientów nie jest traktowane jako reklama. Poniżej przedstawiamy, jak wygląda przebieg współpracy oraz jak kształtują się wyniki naszych działań.
Przy rozpoczęciu każdej współpracy w zakresie marketingu internetowego wykonujemy szereg analiz oraz szczegółowych rozmów z kontrahentami tak, aby określić ich potrzeby oraz cele kampanii reklamowej. Pozwala nam to w odpowiedni sposób ukierunkować nasze działania związane z pozycjonowaniem strony bądź przygotowanie reklam do wyszukiwarek.
Znając potrzeby klienta oraz aktualny stan obecności w wyszukiwarkach, przystępujemy do pracy nad analizą słów kluczowych, które mogą generować największe dochody. Analizujemy zarówno słowa sugerowane przez klienta, jak również badamy trendy wyszukiwań w Google. Z tak wyselekcjonowanej bazy słów wybieramy te najbardziej opłacalne oraz gwarantujące najlepsze zwroty z inwestycji, rozumiejąc tym samym zachowanie docelowych odbiorców.
Posiadając już niezbędną wiedzę dotyczącą potrzeb, możemy przystąpić do pracy nad polepszeniem rezultatów w pozyskiwaniu klientów z wyszukiwarek. Na sam początek pozycjonowana firma poddawana jest audytowi widoczności w sieci. W szczególności badana jest strona internetowa klienta pod kątem: technicznej poprawności wykonania (wliczając analizę kodu oraz skryptów), jakości przekazywanych informacji i treści (zarówno pod kątem poprawności semantycznej jak i skuteczności marketingowej), pod kątem optymalizacji pod pozycjonowanie (odpowiednia struktura dokumentu, aktualne pozycje, funkcjonalność interfejsu), a docelowo badany jest również profil linków prowadzących do strony klienta. Tak przygotowany audyt strony internetowej jest bazą wypadową do rozpoczęcia dalszych działań nad pozycjonowaną stroną.
Zgodnie z najnowszymi trendami oraz wytycznymi Google, a także na podstawie własnych analiz zachowań algorytmów Google na zmiany zachodzące na stronach, najważniejszym dla nas czynnikiem wpływającym na wyniki pozycjonowania przy dobrze zoptymalizowanych stronach internetowych jest treść dostępna na stronie. Przygotowujemy więc atrakcyjne teksty odpowiadające na pytania Internautów tak, aby sprostać ich wymaganiom.
W ramach długofalowej współpracy przy pozycjonowaniu strony, w szczególności przy bardziej wymagających projektach, cały proces promocji strony wspomagamy budową przemyślanego i bezpiecznego profilu linków prowadzących do strony. Posiadamy własne, rozbudowane oraz bezpieczne zaplecze o szerokim zakresie tematycznym. Dbając o dywersyfikację źródeł linków, pozyskujemy je również z ogólnodostępnych, popularnych i powiązanych tematycznie stron. Dzięki mocnemu profilowi linków, zabieg ten jest bezpieczny, a efekty stabilniejsze.
Na całym etapie współpracy nieprzerwanie analizujemy branżę klienta pod kątem obecności w wyszukiwarkach internetowych, na bieżąco analizując zmiany zachodzące w wynikach wyszukiwania. Podczas tego procesu badamy wyniki osiągane przez konkurencję (zarówno tą widoczną jak i potencjalną, o której klient nawet nie zdaje sobie sprawy), a także odkrywamy ich strategię promocji w wyszukiwarkach, co umożliwia podjęcie właściwych działań zaradczych. Analizując rynek oraz trendy w wyszukiwanych hasłach, bardzo często odnajdujemy te segmenty branży, w których wciąż jest miejsce na wprowadzenie i rozwój nowej firmy, skutkując tym samym poszerzeniem portfela usług naszego klienta i wzrostem atrakcyjności jego oferty, jak również przychodów.
Dla zobrazowania skuteczności pozycjonowania, prezentujemy nasze statystyki. Pozycjonowanie strony internetowej, a co za tym idzie wzrost pozycji w wymierny sposób przekłada się na wzrost liczby odwiedzin.
Liczba
klientów
Liczba fraz
pozycjonowanych
Liczba fraz
w TOP10
Skuteczność
pozycjonowania
Poniżej prezentujemy wykres przedstawiający przykładowe statystyki pozycjonowania strony oraz ich przełożenie na wzrost rentowności przedsiębiorstwa.
I kwartał
II kwartał
III kwartał
efekty pozycjonowania
wzrost przychodów
koszty pozycjonowania
Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące oferty lub jesteś zainteresowany pozycjonowaniem strony internetowej powinieneś skontaktować się z naszą firmą. Wykonamy darmową analizę branży oraz wycenę pozycjonowania.
Dostosowując się do potrzeb klienta oraz konkurencyjności branży strony, która jest pozycjonowana, w ofercie posiadamy cztery pakiety rozliczenia usługi pozycjonowania. Zapraszamy do zapoznania się z ich właściwościami.
Pakiet dedykowany głównie małym firmom, chcącym zaistnieć w wyszukiwarkach na frazy lokalne. Cechą charakterystyczną pakietu pewnego jest płatność wyłącznie za osiągnięte pozycje - pozwala to zminimalizować ryzyko inwestycji w pozycjonowanie.
Nasze narzędzia codziennie analizują wyniki w wyszukiwarce na wybrane przez klienta słowa kluczowe, a na koniec miesiąca zgodnie z ustaleniami umowy następuje rozliczenie osiągniętych efektów. Umowa zawierana jest na okres 12 miesięcy. Widoczne są oszczędności na początkowym etapie inwestycji, a po osiągnięciu premiowanych pozycji (przeciętnie w okolicach trzeciego miesiąca) wydatki na pozycjonowanie są wyższe niż w pozostałych pakietach.
Coraz popularniejszy model rozliczenia, w którym opłata za usługi pozycjonowania strony jest ryczałtowana. Pozwala to lepiej zaplanować budżet przeznaczony na reklamę, a dodatkowo zmniejszyć wydatki na pozycjonowanie o około 35% względem pakietu pewnego.
Ryczałtowana opłata jest niezmienna w okresie trwania umowy, która może być rozwiązana z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Wybierając pakiet ekonomiczny osiągnięcie efektów jest szybsze niż w przypadku pozostałych pakietów, a podczas trwania umowy istnieje możliwość dodawania nowych fraz. Oferta dedykowana jest głównie firmom, które są świadome korzyści płynących z pozycjonowania, którym zależy na budowaniu stabilnego wizerunku marki w Internecie.
Dla klientów niezdecydowanych przygotowaliśmy specjalny pakiet hybrydowy, łączący najważniejsze cechy z pakietu ekonomicznego i pakietu pewnego - miesięczną opłatę ryczałtową oraz premie za osiągnięcie premiowanych pozycji w wyszukiwarkach.
W pakiecie hybrydowym, miesięczna opłata jest niższa niż w pakiecie pewnym, a koszt premiowanych pozycji niższy niż w pakiecie pewnym. Pakiet hybrydowy zapewnia lepszą kontrolę nad wydatkami, gwarantuje szybsze efekty niż w pakiecie pewnym oraz oszczędność względem niego na poziomie około 20%. Umowa zawierana jest na czas minimum sześciu miesięcy, a w trakcie trwania umowy istnieje możliwość dołożenia nowych fraz. Pakiet polecany na początek.
Dedykowany głównie sklepom internetowym oraz portalom nastawionym na duży ruch. Opłata za pozycjonowanie uzależniona jest od ilości wejść na stronę klienta z organicznych wyników wyszukiwania na podstawie raportów Google Analytics.
Pakiet organiczny jest zdecydowanie najszerszym pozycjonowaniem, często łączonym z metodą długiego ogona. W dalszym ciągu określane są najważniejsze słowa kluczowe i obszary działań, lecz zakres działań pozycjonowania nie zamyka się tylko do nich - na podstawie licznych analiz typowane są dodatkowe, bardziej konkretne zapytania, które mogą generować nawet do 80% całkowitego ruchu z wyszukiwarek. Pozycjonowanie w pakiecie organicznym jest najbezpieczniejszą metodą pozycjonowania, widoczna jest również wyraźna korelacja pomiędzy kosztami pozycjonowania a generowaniem ruchu na stronie, a co za tym idzie - zwiększonymi zyskami.