Na świecie istnieje 634 mln stron internetowych (stan na grudzień 2012)
Kobiety znacznie lepiej radzą sobie w prowadzeniu sklepu internetowego niż mężczyźni
94% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnych rekomendacji Google
W ciągu 60 sekund na świecie rejestrowanych jest 80 nowych domen
Najefektywniejszym dniem do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest czwartek
Przeciętny człowiek wpatruje się w swój telefon średnio 34 razy dziennie
Najskuteczniejszą formą promocji sklepu internetowego oraz strony internetowej jest pozycjonowanie
Facebook ma każdego miesiąca 1 mld aktywnych użytkowników
80% stron internetowych posiada tło w jasnej tonacji kolorów
Prawie co drugi sklep internetowy prowadzony jest przez kobietę. Panie świetnie sobie radzą w tej dziedzinie.
W ciągu 60 sekund na świecie wysyłanych jest ponad 200 wiadomości email
43% osób posiadających smartfona planuje za jego pomocą podróże
48% osób uważa, że jeżeli strona nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych to firmie nie zależy na klientach
W ciągu 60 sekund na świecie wyszukiwarka Google odnotowuje 2 miliony zapytań
Częste aktualizowanie strony internetowej ma bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie
17.4% wszystkich odwiedzin na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych
Kwota jaką średnio wydaje użytkownik Internetu na zakupy w sklepach internetowych wynosi 250 zł
Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są gry, sprzęt elektroniczny, filmy i muzyka, książki oraz odzież i obuwie
W robieniu zakupów w sklepach internetowych nieznacznie przeważają mężczyźni (54%)
Roczny koszt zwalczania cyberprzestępczości to 110 mld dolarów
Najpopularniejszą forma płatności w sklepach internetowych jest przelew bankowy, najmniej popularna jest płatność kartą płatniczą
Najczęściej wybieraną godziną do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest godzina 8:00
Produkty trudno dostępne w sklepach internetowych to: leki, meble, bielizna, a w szczególności artykuły spożywcze
Do roku 2112, na Facebooku będzie ponad 750 milionów kont zmarłych ludzi
66% użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że długi czas ładowania strony jest frustrujący
W Internecie również panuje moda. Dostosowanie wyglądu strony www do panujących trendów korzystnie wpływa na odwiedzających
Ponad 70% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkach po godzinie 18:00 ma zabarwienie erotyczne
Dzięki zakupom przez Internet kupując kosmetyki zaoszczędzisz aż 18%. To najbardziej opłacalny produkt w Internecie.
Najczęstszym językiem programowania przy tworzeniu stron internetowych jest język PHP
70% internautów preferuje poznanie firm przez artykuł, a nie za pośrednictwem reklamy. Z tego wynika, że internauci nie ufają reklamom
Łączna wartość wszystkich sklepów internetowych w Polsce wynosi 5,33 mld zł
Sanepid może skontrolować sklep internetowy jeśli ten w swojej ofercie posiada artykuły spożywcze
Przeciętny użytkownik smartfona opuści stronę internetową, jeżeli ta będzie ładować się ponad 5 sekund
Najczęstszym system operacyjnym w Smartfonach Polaków jest Android (59%) a jako drugi iOS (38%)
W 2012 roku do wyszukiwarki Google wysłano 1.2 bln zapytań. Zakładając, że jest 6 mld ludzi na Ziemi każdy korzystał z niej 200 razy
2.1 mld ludzi na świecie korzysta z mobilnego Internetu
68,8% wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail to spam
87% stron internetowych posiada własną wyszukiwarkę. Ułatwia to życie użytkownikom gdyż nie muszą przeszukiwać całej strony
Blisko 95% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem 1.73%
W ciągu 60 sekund na świecie powstaje 571 nowych stron internetowych
Najpopularniejszą przeglądarką w Polsce jest Mozilla Firefox (41%), jako druga jest Google Chrome (29%) a trzeci jest Internet Explorer (16%)
55% transakcji przeprowadzanych w Internecie zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę
69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów online przynajmniej raz w miesiącu
46% osób posiadających smartfona korzysta z bankowości mobilnej
Pewien człowiek nie został zatrudniony jako osoba sprzątająca ponieważ nie posiadał własnego konta e-mail
Obecne urządzenia mobilne posiadają aż 600 rozdzielczości ekranu. W roku 2012 było ich tylko 320
Rocznie ofiarą cyberprzestępstw pada 7 milionów Polaków - to 3 razy więcej niż zapada na grypę
Średnia prędkość Internetu to 2,3 Mbps co daje średni czas ładowania strony internetowej 6,7 sekund
24,3% z 10 tysięcy najpopularniejszych stron internetowych świata posiada integrację z Facebookiem
Jeżeli firma zatrudnia 100 pracowników, którzy odbierają dziennie 15 e-maili, to w ciągu jednego roku koszt spamu wynosi 46 500 zł
4 na 10 użytkowników sieci społecznościowych pada ofiarą cyberprzestępców
Tworzenie strony w oparciu o system CMS sprawia, że administracja taka stroną jest porównywalna do obsługi programu MS Word
W pierwszym kwartale 2013 roku Google Analytics rozpoznał aż 435 różnych modeli urządzeń mobilnych
W 2014 roku w Internecie pojawiło się 54 mln stron internetowych w tym 36 naszego autorstwa
67% osób posiadających smartfona robi zakupy online
Ponad 50% sklepów internetowych w Polsce prowadzona jest przez jedną lub dwie osoby
58% stron internetowych używa narzędzia Google Analytics do sprawdzania statystyk swojej witryny
Internauci chętniej robią zakupy w sklepach internetowych jeśli wysyłka jest całkowicie darmowa
85% osób uważa, że strony responsywne są równie ważne co strony desktopowe
W zeszłym roku ofiarą internetowych oszustw i ataków padło 45% internautów
81% osób posiadających smartfona przegląda na nim strony
Najczęstszą pozycją logo na stronie internetowej jest lewy górny róg. To właśnie tam najczęściej szukają go odwiedzający
W 2015 całkowita wartość rynku internetowego w Polsce osiągnie próg 77 mld zł, to aż 4,1% PKB
Na świecie jest ponad 2,2 mld użytkowników poczty e-mail, a w ciągu każdego dnia jest wysyłane 144 mld wiadomości e-mail
Tylko 14% stron internetowych widocznych w sieci używa technologii HTML5
Portale społecznościowe całkowicie zdominowały świat. Z Facebooka czy twittera korzysta coraz więcej osób, a swoją obecność tam zaznacza coraz więcej firm.
W dobie popularności wszelkich mediów społecznościowych, nieodłącznym elementem zaznaczania swojej obecności w Internecie jest nawiązywanie dialogu z klientami oraz obserwatorami marki właśnie za pomocą social media. Doświadczenie zdobyte podczas współpracy z licznymi klientami pozwala nam wykorzystać kanały społecznościowe do budowania solidnego wizerunku oraz przekładania obecności w mediach społecznościowych na zysk.
Prezentujemy najciekawsze statystyki dotyczące aktywności Polaków na Facebooku
aktywnych
użytkowników
aktywnych
codziennie
korzysta z
urządzeń mobilnych
to średnia
liczba znajomych
Prowadzenie profilu na Facebooku jest obowiązkowym sposobem na wykreowanie kanału komunikacji z klientem. Kluczem do pozyskania fanów jest przeprowadzenie odpowiedniej kampanii reklamowej.
Najważniejszym elementem obecności w mediach społecznościowych jest prezentowana tam grafika - i choć można się sprzeczać, że to publikowane treści są najważniejsze, to jednak jeżeli nie zatrzymamy użytkownika poprzez pierwsze wrażenie - nawet do tych treści nie dotrze. To samo tyczy się reklam publikowanych na Facebooku - warto pamiętać, że dla każdej reklamy można wykorzystać aż 6 różnych grafik, które uchronią nasze reklamy przed monotonią oraz znudzeniem przeglądających. Grafiki reklamowe na Facebooku mają określone zasady, z których najważniejszą jest posiadanie tylko 20% tekstu na powierzchni reklamowej.
Samo reklamowanie na Facebooku posiada podobne możliwości do tych, oferowanych przez system Google AdWords - do najważniejszych funkcjonalności należy zaliczyć możliwość behawioralnego i demograficznego targetowania reklam.
Warto przypomnieć podstawową cechę, która wyróżnia reklamy na Facebooku i czyni obecność w mediach społecznościowych naprawdę efektywną - możliwość adresowania reklam do znajomych swoich fanów - zdecydowanie wpływa to na skuteczność reklam, jako że ludzie bardziej ufają profilom firm, które zostały już polubione przez znane im osoby. Dzięki polubieniom innych stron przez fanów mamy możliwość dokonać analizy ich zainteresowań, sposobu bycia, co wpływa na możliwość targetowania.
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, w porozumieniu z klientem planujemy sposób aktywizacji firmy w kanałach społecznościowych, dobierając odpowiednie techniki oraz narzędzia, a także określając cele kanałów społecznościowych
W zgodzie z ustaloną strategią, w sposób nieprzerwany dbamy o podtrzymywanie dialogu z użytkownikami, wykorzystując do tego dodatkowe, spersonalizowane narzędzia takie jak konkursy czy aplikacje.
Na podstawie analizy oraz wywiadu z klientem ustalana jest grupa docelowa, do której kierowany będzie fanpage, tworząc tym sammy grupę fanów zainteresowanych usługami klienta, nadając fanpage'owi pożądany efekt.
Obowiązkowo na samym początku, opcjonalnie w trakcie trwania współpracy, kierujemy przykuwającą uwagę reklamę do odpowiedniej grupy docelowej, podtrzymując zainteresowanie fanów oraz zachęcając do interakcji.