Na świecie istnieje 634 mln stron internetowych (stan na grudzień 2012)

Kobiety znacznie lepiej radzą sobie w prowadzeniu sklepu internetowego niż mężczyźni

94% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnych rekomendacji Google

W ciągu 60 sekund na świecie rejestrowanych jest 80 nowych domen

Najefektywniejszym dniem do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest czwartek

Przeciętny człowiek wpatruje się w swój telefon średnio 34 razy dziennie

Najskuteczniejszą formą promocji sklepu internetowego oraz strony internetowej jest pozycjonowanie

Facebook ma każdego miesiąca 1 mld aktywnych użytkowników

80% stron internetowych posiada tło w jasnej tonacji kolorów

Prawie co drugi sklep internetowy prowadzony jest przez kobietę. Panie świetnie sobie radzą w tej dziedzinie.

W ciągu 60 sekund na świecie wysyłanych jest ponad 200 wiadomości email

43% osób posiadających smartfona planuje za jego pomocą podróże

48% osób uważa, że jeżeli strona nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych to firmie nie zależy na klientach

W ciągu 60 sekund na świecie wyszukiwarka Google odnotowuje 2 miliony zapytań

Częste aktualizowanie strony internetowej ma bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie

17.4% wszystkich odwiedzin na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych

Kwota jaką średnio wydaje użytkownik Internetu na zakupy w sklepach internetowych wynosi 250 zł

Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są gry, sprzęt elektroniczny, filmy i muzyka, książki oraz odzież i obuwie

W robieniu zakupów w sklepach internetowych nieznacznie przeważają mężczyźni (54%)

Roczny koszt zwalczania cyberprzestępczości to 110 mld dolarów

Najpopularniejszą forma płatności w sklepach internetowych jest przelew bankowy, najmniej popularna jest płatność kartą płatniczą

Najczęściej wybieraną godziną do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest godzina 8:00

Produkty trudno dostępne w sklepach internetowych to: leki, meble, bielizna, a w szczególności artykuły spożywcze

Do roku 2112, na Facebooku będzie ponad 750 milionów kont zmarłych ludzi

66% użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że długi czas ładowania strony jest frustrujący

W Internecie również panuje moda. Dostosowanie wyglądu strony www do panujących trendów korzystnie wpływa na odwiedzających

Ponad 70% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkach po godzinie 18:00 ma zabarwienie erotyczne

Dzięki zakupom przez Internet kupując kosmetyki zaoszczędzisz aż 18%. To najbardziej opłacalny produkt w Internecie.

Najczęstszym językiem programowania przy tworzeniu stron internetowych jest język PHP

70% internautów preferuje poznanie firm przez artykuł, a nie za pośrednictwem reklamy. Z tego wynika, że internauci nie ufają reklamom

Łączna wartość wszystkich sklepów internetowych w Polsce wynosi 5,33 mld zł

Sanepid może skontrolować sklep internetowy jeśli ten w swojej ofercie posiada artykuły spożywcze

Przeciętny użytkownik smartfona opuści stronę internetową, jeżeli ta będzie ładować się ponad 5 sekund

Najczęstszym system operacyjnym w Smartfonach Polaków jest Android (59%) a jako drugi iOS (38%)

W 2012 roku do wyszukiwarki Google wysłano 1.2 bln zapytań. Zakładając, że jest 6 mld ludzi na Ziemi każdy korzystał z niej 200 razy

2.1 mld ludzi na świecie korzysta z mobilnego Internetu

68,8% wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail to spam

87% stron internetowych posiada własną wyszukiwarkę. Ułatwia to życie użytkownikom gdyż nie muszą przeszukiwać całej strony

Blisko 95% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem 1.73%

W ciągu 60 sekund na świecie powstaje 571 nowych stron internetowych

Najpopularniejszą przeglądarką w Polsce jest Mozilla Firefox (41%), jako druga jest Google Chrome (29%) a trzeci jest Internet Explorer (16%)

55% transakcji przeprowadzanych w Internecie zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę

69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów online przynajmniej raz w miesiącu

46% osób posiadających smartfona korzysta z bankowości mobilnej

Pewien człowiek nie został zatrudniony jako osoba sprzątająca ponieważ nie posiadał własnego konta e-mail

Obecne urządzenia mobilne posiadają aż 600 rozdzielczości ekranu. W roku 2012 było ich tylko 320

Rocznie ofiarą cyberprzestępstw pada 7 milionów Polaków - to 3 razy więcej niż zapada na grypę

Średnia prędkość Internetu to 2,3 Mbps co daje średni czas ładowania strony internetowej 6,7 sekund

24,3% z 10 tysięcy najpopularniejszych stron internetowych świata posiada integrację z Facebookiem

Jeżeli firma zatrudnia 100 pracowników, którzy odbierają dziennie 15 e-maili, to w ciągu jednego roku koszt spamu wynosi 46 500 zł

4 na 10 użytkowników sieci społecznościowych pada ofiarą cyberprzestępców

Tworzenie strony w oparciu o system CMS sprawia, że administracja taka stroną jest porównywalna do obsługi programu MS Word

W pierwszym kwartale 2013 roku Google Analytics rozpoznał aż 435 różnych modeli urządzeń mobilnych

W 2014 roku w Internecie pojawiło się 54 mln stron internetowych w tym 36 naszego autorstwa

67% osób posiadających smartfona robi zakupy online

Ponad 50% sklepów internetowych w Polsce prowadzona jest przez jedną lub dwie osoby

58% stron internetowych używa narzędzia Google Analytics do sprawdzania statystyk swojej witryny

Internauci chętniej robią zakupy w sklepach internetowych jeśli wysyłka jest całkowicie darmowa

85% osób uważa, że strony responsywne są równie ważne co strony desktopowe

W zeszłym roku ofiarą internetowych oszustw i ataków padło 45% internautów

81% osób posiadających smartfona przegląda na nim strony

Najczęstszą pozycją logo na stronie internetowej jest lewy górny róg. To właśnie tam najczęściej szukają go odwiedzający

W 2015 całkowita wartość rynku internetowego w Polsce osiągnie próg 77 mld zł, to aż 4,1% PKB

Na świecie jest ponad 2,2 mld użytkowników poczty e-mail, a w ciągu każdego dnia jest wysyłane 144 mld wiadomości e-mail

Tylko 14% stron internetowych widocznych w sieci używa technologii HTML5

Tworzenie stron internetowych

Dlaczego warto współpracować ze Studiem interaktywnym Footstep? W procesie tworzenia strony wykorzystujemy wyłącznie najnowsze technologie, wszystkie nasze strony są zgodne z ustalonymi standardami na rynku. Tworzenie stron internetowych oraz kreowanie wizerunku w Internecie jest naszą specjalnością.

Strony
wizytówki

Klientom, którzy nie potrzebują rozbudowanej strony internetowej z systemem zarządzania treścią, a zależy im na obecności w Internecie, oferujemy proste strony wizytówki.

Zaznacz swoją pozycję w Internecie dzięki profesjonalnej stronie internetowej. Zazwyczaj, takie strony zawierają podstawowe informacje o firmie, charakterystykę jej działalności, dane kontaktowe oraz prosty opis oferowanych usług lub produktów. Prosta, nieskomplikowana forma strony wizytówki zapewnia łatwość w nawigacji oraz czytelny przekaz oferowanych treści. Każda strona wizytówka stworzona przez Footstep cechuje się niepowtarzalnym wyglądem oddającym charakter działalności.

Do każdej strony

Decydując się na budowę strony internetowej w naszej firmie, w ramach współpracy otrzymasz:

  • unikalny projekt graficzny
  • pomoc w wyborze domeny
  • instrukcję obsługi
  • wsparcie opiekuna klienta
  • pomoc w redagowaniu treści
  • optymalizację pod pozycjonowanie
  • doradztwo w ramach e-marketingu
  • gwarancję poprawności wykonania

HTML 5

Strony wykonane w HTML5 mają lepszą strukturę semantyczną. Oznacza to, że są lepiej czytane przez przeglądarki internetowe oraz lepiej współpracują z zewnętrznymi aplikacjami.

CSS 3

Najnowsza wersja arkusza stylów pozwala na zwiększenie potencjału wyglądu graficznego strony i daje nowe możliwości dynamicznego wyświetlania zawartości strony.

jQuery

Wykorzystanie bibliotek jQuery w połączeniu z innymi technologiami pozwala nam stworzyć każdą, nawet najbardziej niestandardową funkcjonalność strony.

CMS

W zależności od złożoności projektu, wykorzystujemy odpowiedni system zarządzania treścią. Dzięki niemu zarządzanie stroną internetową jest banalnie proste.

Strony
z systemem zarządzania treścią

Dla klientów, którzy potrzebują bardziej rozbudowanej strony, mamy do zaoferowania stworzenie strony opartej o system zarządzania treścią. Strony oparte o CMS dają nieograniczone możliwości rozbudowy, personalizacji oraz wdrażania nowych funkcjonalności.

Funkcjonalność strony internetowej

W zależności od potrzeb klienta oraz oczekiwanej funkcjonalności strony, przygotowywana jest określona struktura oraz wdrażane autorskie moduły i komponenty. Możliwe jest stworzenie portalu ogłoszeniowego, serwisu informacyjnego czy rozbudowanej strony internetowej z dedykowanymi aplikacjami.

Samodzielna obsługa strony

Do każdej strony internetowej opartej o system zarządzania treścią dostarczamy instrukcję obsługi, opisującą krok po kroku jak korzystać z dostarczonych możliwości. Na specjalne życzenie klienta możliwe jest również przeprowadzenie szkolenia oraz pomoc w obsłudze strony nawet po oddaniu projektu do użytku.

Optymalizacja pod pozycjonowanie

Dzięki dobrze wykonanej stronie internetowej, nawet przy samodzielnym dodawaniu nowych treści strona zawsze będzie prawidłowo zoptymalizowana pod pozycjonowanie w oczach najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Rozbudowane serwisu internetowe z unikalnymi treściami są lepiej traktowane przez wyszukiwarki.

Możliwość dalszej rozbudowy

Modułowa budowa systemów zarządzania treścią umożliwia dalszą rozbudowę strony internetowej. W przypadku wprowadzania nowych produktów lub usług nie ma potrzeby zlecania przebudowy strony internetowej - wystarczy wdrożenie nowych funkcjonalności strony za pomocą dedykowanych komponentów, modułów czy wtyczek.

Proces tworzenia strony

Jeżeli chcesz powierzyć nam budowanie wizerunku w Internecie zapoznaj się z naszym procesem tworzenia strony internetowej. Gwarantujemy najwyższą jakość usług oraz pełne zadowolenie klienta!

Sprawdź jak działamy

Strony responsywne

Przenośne urządzenia z dostępem do Internetu są coraz bardziej popularne. Zadbaj o komfort użytkowników! Responsywne strony internetowe automatycznie dostosowują się do wielkości urządzenia, na którym są wyświetlane - pozytywnie wpływa to na ilość konwersji na stronie.

Wraz ze wzrostem popularności tabletów oraz smartfonów oraz dostępnością bezprzewodowego Internetu, przed firmami posiadającymi strony internetowe postawiono nowe wyzwania - zadbanie o komfort użytkowników mobilnych. Coraz więcej osób wykorzystuje urządzenia przenośne nie tylko do wyszukiwania informacji o firmach lokalnych, lecz także do dokonywania zakupów w sklepach internetowych. Należy zadbać o dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych, aby osoby przeglądający stronę mieli możliwość bezproblemowego użytkowania strony. Responsywne strony internetowe nie wymagają dodatkowego nakładu pracy związanego z zarządzaniem nimi i aktualizowaniem treści. Strona dostępna jest pod tym samym adresem, a Google potwierdza i zaleca tworzenie stron responsywnych (w odróżnieniu od dedykowanych stron na urządzenia mobilne). Potwierdza się to w lokalnych wynikach wyszukiwania, w szczególności tych wywoływanych z urządzeń mobilnych. Responsywne strony internetowe posiadają też zdecydowanie mniejszy współczynnik odrzuceń oraz oczywiście wzmacniają doświadczenia związane z użytkowaniem takiej strony przez czytelników.

Lepsze
pozycjonowanie

Strona responsywna, niezależnie od prezentowanego aktualnie widoku, zawsze zawiera ten sam kod źródłowy. Google zaleca wykorzystywanie technologii RWD.

Łatwiejsze
zarządzanie

W przypadku posiadania strony z systemem zarządzania treścią wykonanej w technologii responsywnej, wszelkie zmiany są dokonywanie automatycznie.

Oszczędność
czasu i pieniędzy

W odróżnieniu od tworzenia dedykowanej strony na urządzenia przenośne, strony responsywne są zdecydowanie tańsze, a czas potrzebny na ich wykonanie krótszy.

Skuteczniejsza
analiza

Posiadanie strony responsywnej umożliwia lepsze śledzenie zachowania użytkowników (zwykłych i mobilnych), a odpowiednie ustawienie celów umożliwia zwiększenie konwersji.

Zwiększony
prestiż

Zadbanie o klienta korzystając z urządzenia przenośnego w celu odwiedzenia strony to zdecydowanie rzecz, która pomoże wyprzedzić konkurencję.

Nowatorskie
rozwiązanie

Zastosowanie responsywności na stronie internetowej może świadczyć o wysokiej świadomości w panujących w Internecie trendach, co dobrze rzutuje na klientów.

Masz pytania?

Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta i jesteś zainteresowany stworzeniem strony internetowej skontaktuj się! Wspólnie przygotujemy brief projektu, dokonamy analizy branży i rozpoczniemy proces tworzenia strony.

Napisz do nas

Nasze artykuły
o stronach internetowych

Poniżej przedstawiamy artykuły naszego autorstwa poruszające zagadnienia tworzenia stron internetowych, dostępne na naszym blogu o marketingu internetowym.

Recenzja książki "HTML5 i CSS3. Definicja nowoczesności" autorstwa Dawida Mazura

Opublikowano: 16 lipiec 2015 przez: Studio Interaktywne Footstep Odsłon: 1803

Recenzja książki "HTML5 i CSS3. Definicja nowoczesności"

Rozwijający się trend tworzenia stron internetowych wykorzystujących techologię Responsive Web Design, czyli strony dopasowujące się do urządzenia, na których są wyświetlane sprawia, że zagadnienie to coraz szerzej pojawia się nie tylko na blogach internetowych ale również w książkach i innych publikacjach. Jednym z przykładów takiej książki poruszającej temat stron responsywnych jest książka autorstwa Dawida Mazura pt. „HTML5 i CSS3. Definicja nowoczesności” wydana przez Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Zainteresowani rozwojem rynku tworzenia stron responsywnych postanowiliśmy przyjrzeć się dziełu z bliska i przeanalizować jego zawartość.

Nowy algorytm Google faworyzujący strony responsywne startuje już 21. kwietnia

Opublikowano: 10 kwiecień 2015 przez: Studio Interaktywne Footstep Odsłon: 1695

Google wprowadza zmiany w wynikach stron responsywnych

Wyszukiwarka Google oficjalnie wprowadza algorytm oceniający przyjazność stron urządzeniom mobilnym już 21. kwietnia, który znacząco wpłynie na pozycje. Dopilnowanie, aby strona prawidłowo wyświetlała się na smartfonach jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Jeżeli otrzymaliście powiadomienie o treści zbliżonej do ”Systemy Google sprawdziły strony Twojej witryny (xx) i wykryły, że w 100% z nich znajdują się krytyczne błędy związane z obsługą na urządzeniach mobilnych.” powinniście krytycznie i stanowczo spojrzeć na swoją stronę internetową i zastanowić się nad zaimplementowaniem responsywności. Zapraszamy do zapoznania się z resztą wpisu!